Наші новини

33 поради по управлінню компанією з Японії

1. Якість роботи ваших людей не залежить від тієї кількості грошей, яку вони заробляють. Я це знаю точно. Але, платити ви повинні стільки, скільки може дозволити собі компанія. Скупитися - остання справа. 

2. Якщо працівник каже, що він піде, і ви відразу підвищуєте йому заробітну плату в надії залишити - значить, ви йому недоплачували. 

3. Якщо працівник хоче піти (по будь-якій причині!), Ніколи його не зупиняйте. Він все одно піде. Максимум того, що ви могли йому дати - ви вже дали. 

4. У нас в компанії немає постійних нарад. Коли всі знають, що треба робити, в збіговиськах немає необхідності. Наради збираються тільки по конкретних причинах і тільки в ситуації, коли потрібна колективна участь. Іноді у нас немає загальних зборів місяцями. 
5. Все, що ви повинні робити як власник бізнесу, - це не заважати людям працювати, створювати правила гри, стежити за тим, щоб закони, які ви встановили, дотримувалися неухильно, і визначати стратегію розвитку. Все. 

6. Вибирайте завжди найкращих людей, які вам доступні. І не бійтеся, що вони будуть розумнішими за вас - це нормально. Зрештою, вони працюють на вас, а не навпаки. 

7. Двоє людей в компанії завжди повинні виглядати ідеально - це виконавчий директор і помічник президента. Всі інші нехай вони йдуть на роботу як хочуть. 

8. Є три книги, які варто прочитати по бізнесу: а) «Бізнес в стилі фанк» - автори Кьелл Нордстрем і Йонас Ріддерстале, б) «Жорсткий менеджмент» Дена Кеннеді, з) «Продаючи небачене» Гаррі Беквита. Ці книги працюють. Все інше - для загального розвитку. Хто сумнівається - у мене вивчених 200 книг по бізнесу тільки в Японії, і я знаю, про що говорю. Мені шкода витраченого часу. 

9. Якщо бити в одну точку і не сходити зі шляху - ви досягнете успіху в будь-якому випадку. Ще раз - в будь-якому випадку. Не можна помилитися в найголовнішому - в напрямку, але на то ви і бос, чи не так? 

10. Відповідайте завжди за свої слова. Або тримайте рот закритим, якщо не впевнені. 

11. У розмовах з партнерами і клієнтами завжди залишайте за собою право на люфт. Ви не можете відповідати за всі події в цьому світі, які впливають на кінцевий результат, але ви можете дати зрозуміти: ви зробите все можливе, що від вас залежить. Це японська фішка. І вона - теж працює. Якщо ви робите все можливе насправді. 

12. Довіряти партнерам можна і потрібно, але ніколи не вірте клієнтам. Ні за яких умов. Нізащо. Ваш клієнт може бути абсолютно щирою людиною, але завтра його переїде трамвай, і ви будете з боргами на руках. Я бачив десятки компаній (в Японії, Росії і по всьому світу!) Які помирали лише тому, що вірили клієнтам. Є можливість - страхуйте ризики. Немає можливості - є акредитиви, передоплата, банківські гарантії і відпуск товару за фактом. 

13. У вас повинен бути професійний сторонній аудит. Завжди. І це - не обговорюється. 

14. Не витрачайте час на покидьків. Чи не доводьте нікому, що ви найрозумніший. Самим фактом існування ви вже заважаєте комусь. Мені треба було прожити багато років, щоб це зрозуміти. «Навіть якщо ви ангел, то комусь не подобається шурхіт ваших крил» © - повісьте собі на стіну.

15. Стежте за своїм здоров'ям. Інакше ви подаруєте все іншим людям. І не факт, що вашим близьким. 
16. Довіряйте собі. Якщо вам здається, що щось - не так, значить щось - точно не так! 

17. Репутація, ваша і компанії, це не те, від чого «приємно на душі», а те, що приносить замовлення. 

18. Не спіть зі своїми працівниками. Навіть якщо вона «сама чарівна на всьому білому світі». Закінчується завжди не так, як ви думаєте. Завжди! У цьому світі 4 000 000 000 жінок. Достатній вибір, на мій погляд, для того щоб не чіпати тих, хто на вас працює. Нічого спільного з лицемірством - просто питання ефективності бізнесу. 

19. Не тримайте на роботі сімейні пари. «Люлей» отримує один, а супляться - двоє. У нашій компанії - це закон з моменту заснування. Люди знаходили пари на роботі (і не раз, і не два!), Але всі знали правила гри, і хтось йшов. І потім говорили - спасибі. 

20. На серйозних напрямках завжди працюють мінімум двоє. Мінімум!

21. Весь ваш авторитет закінчується рівно в той момент, коли у вас немає грошей видати заробітну плату. Мені щастило, у мене такого (тьху-тьху-тьху!) не було, але я бачив багато компаній, де так було. Сумне видовище.

22. Бізнес - це робота на капіталізацію, а не на щомісячний дохід. Розумійте це добре. Якщо ви не можете продати компанію, тому що вона нікому не потрібна, то ви такий же найманий працівник, тільки у вас міра відповідальності більше в рази. 

23. Не будуйте на роботі «братство» і «сім'ю». Я багато років намагався це робити. Це нікому не треба ні в Японії, ні в світі. Ця модель не працює. Ваші люди приходять заробляти гроші, а ви робите свою справу. От і все. 

24. Були роки, коли мої працівники заробляли більше мене. Це не просто. Але якщо ви йдете з нуля, на жаль, це неминучість. 

25. З певного етапу ви змушені брати чужі гроші тому, що своїх уже не вистачає. Це неминуче зло. Інакше немає розвитку. Будьте обережні у виборі тих, хто вам пропонує свої фінанси. Гроші мають дуже злу енергетику. Будьте гранично педантичні, інакше один «неправильний» долар сьогодні - завтра забере все. 

26. Коли не вірять у ваші ідеї - це нормально. Важливо, щоб ви самі вірили в них. Тому що віра принесе стратегію, а стратегія принесе досягнення мети. 

27. Найважливіше в бізнесі - це інтуїція. Маркетологи, соціологи, консультанти та інші фахівці з ведення бізнесу мають сенс тільки тоді, коли ви вже чогось досягли. Чесно кажучи, я взагалі не вірю в перерахованих розумників. Правильна людина може підказати вам правильний вектор, але якщо ви не пропустите ідею через себе, не відчуєте її, не зрозумієте - у вас нічого не вийде. 

28. Який би ринок не був щільний, завжди є місце і час для ще одного бізнесу. 

29. Немає грошей - ідіть в сферу послуг. Є гроші - йдіть в виробництво. 

30. Навіть якщо нічого не вийшло, завжди можна почати з чистого аркуша. Тому що ви виконували неухильно пункт 15, чи не так? 
31. Для того щоб перелетіти з Москви в Токіо не треба бути пілотом, конструктором літаків, технологом літаків або літакобудівників. Досить бути пасажиром. Ваша справа - з'єднувати ланки, а не кувати їх заново. Все, що можна, - на аутсорсинг. У нас немає складів, заводів, пароплавів, стивидоров і торгових мереж, ми просто всіх зв'язали в один ланцюжок. 

32. Щасливий той, хто сьогодні може постачати товари на внутрішній китайський ринок. Ми це можемо. Шукайте клієнтів по всьому світу, а не в сусідньому дворі. Одна компанія в Китаї має обсяги більше, ніж 20 європейських славних традиційних фірм з віковими історіями. Ідіть на центральну ярмаркову площу, а не шарьте по закутках. 

33. Щоб утримати позиції, треба бігти дуже швидко. Щоб розвиватися - бігти з усіх сил. Це не красива аналогія. Це чортова реальність.