Аналіз і відстежування заборгованостей по контрагентам
Всі підприємства, які займаються господарсько-фінансовою діяльністю, повинні проводити розрахунки зі своїми контрагентами. Коли співробітники компанії відправили продукцію або надали конкретну послугу до моменту оплати з боку клієнта, виникає дебіторська заборгованість.
Під цим терміном прийнято розглядати заборгованість з боку постачальників, підрядників, замовників, працівників, які повинні певну суму грошей за надані послуги. У ролі дебіторів можуть виступати юридичні та фізичні особи.
Основна суть представленої заборгованості - бухгалтер в своєму обліку проводить всі борги в складі активу. Таким чином, борги залишаються не погашеними, але включені в прибуток. В результаті, такі борги негативним чином позначаються на фінансовому стані організації.
Аналіз дебіторської заборгованості
Головне завдання кожної компанії - вести ретельний контроль за дебіторською заборгованістю, щоб примножувати свій прибуток і не піти в мінус.
Як варіант, аналіз заборгованості можна провести за такою схемою: 1. Детальний аналіз структури, руху і стану заборгованості компанії. 2. Аналіз заборгованості відповідно до строків її виникнення. 3. Визначити точну частину дебіторської заборгованості в загальному обсязі даних активів. В такому випадку, здійснюється детальний розрахунок показників оборотності, проводиться співвідношення зростання заборгованості із зростанням і темпами виручки від реалізації товарів. 4. Проводиться співвідношення двох заборгованостей підприємства - дебіторської та кредитної.
Відсутність фінансових коштів в казні підприємства негативно позначається на погашенні кредитів, виплаті податків. Це призводить до поступової втрати прибутковості компанії.