Специфіка фінансового обліку і звітності в некомерційних організаціях
Організація бухгалтерського обліку некомерційних організацій практично повністю ідентична бухгалтерському обліку інших господарських підприємств. Однак ряд певних відмінних рис все ж є.
Важливо врахувати той факт, що сучасна система обліку некомерційних організацій повинна надавати всі необхідні звіти, що стосуються стану активів і пасивів конкретного підприємства, а також - про наявність і точний обсяг наявного майна. Крім цього, фахівець має зібрати всі необхідні інформаційні дані про використання отриманих цільових коштів. Таким чином, кожна некомерційна організація в обов'язковому порядку повинна підготувати спеціальний кошторис, де буде прописані витрати цих коштів.
Під кошторисом прийнято розуміти певний план, який повністю відображає надходження грошових коштів, а також їх точну кількість, виділену на деякі витрати компанії. Складання кошторису здійснюється на весь рік діяльності компанії, а також для кожного розробленого методу фінансування фірми. Особливості облікової політики
Облікова політика, яку веде певна організація некомерційного типу, обов'язково повинна забезпечувати:
• відображення повної фінансової діяльності компанії у відповідному бухгалтерському обліку; • своєчасність відображення зміни фінансової діяльності фірми; • правильне ведення бухгалтерської документації, виходячи з деяких умов організації господарської діяльності.
Одним з головних умов грамотної побудови бухгалтерського обліку є вибір відповідного принципу, за допомогою якого можна буде відображати всі операції, що стосуються обліку грошових коштів при цільовому фінансуванні організації. Саме така політика допоможе налагодити порядок у фінансовій галузі кожного підприємства.